Seria artystów część I. Renesans & Barok: Van Gogha, Vermeer, René. • BrushMe
PRACUJEMY PONIEDZIAŁEK / PIĄTEK OD 10:00 DO 18:00

Seria artystów część I. Renesans & Barok: Van Gogha, Vermeer, René.

Seria: Jak malować reprodukcje, by oddawały pierwotny charakter dzieł, czyli reprodukcje z zestawem Brushme.

 

Wszyscy pewnie bardzo dobrze wiedzą, że każdy artysta ma lub miał swój styl – coś czym wyróżniał się na tle innych. Każdy malarz należał również do danego nurtu artystycznego bądź go tworzył, a kierunek ten prowadził go ścieżką artystycznego życia. To tak jak z muzyką, jeden tworzy utwory pop, inny rock, a jeszcze inny rap i to właśnie każdego wyróżnia.

Brushme może Ci zaproponować serię reprodukcji, w której skład wchodzą najpopularniejsze i najpiękniejsze obrazy najlepszych artystów: Van Gogha, Da Vinciego, Daliego, Klimta, Vermeera, René oraz Michała Anioła.

Renesans & Barok

Zacznijmy od obrazów, których oryginały był najdawniej namalowane, a mianowicie: „Mona Lisa” Leonarda Da Vinciego z 1507 roku oraz, „Stworzenie Adama” Michała Anioła z 1511 roku.

Ten pierwszy w orginale namalowany był techniką olejną na topolowej desce, drugi zaś był freskiem. Obydwa pochodzą z czasów renesansu czyli odrodzenia, kiedy to człowiek był w centrum uwagi, a w sztuce chodziło o to by jak najdokładniej, jak najpiękniej i jak najrealistyczniej oddać charakter postaci. W XV i XVI wieku wracali do sztuki antyku czyli aktów oraz malowali malarstwo portretowe gdzie w tle był pejzaż – dokładnie to ukazywały obydwa te obrazy.

„Mona Lisa” przedstawia kobietę siedzącą na balkonie w pozycji trzy czwarte, skierowana twarzą do widza, za nią malarz ukazał mur, a dalej  melancholijny krajobraz, różny po obydwu stronach – nie stanowiący spójnej całości.

 

Teraz Ty zamień się w Leonarda da Vinciego z pomocą zestawów do malowania od Brushme i stwórz arcydzieło. Kliknij tutaj, aby zobaczyć →

Obserwuj zdjęcie oryginału i powtarzaj to co widzisz oraz korzystaj ze wskazówek:

 

  • Na obrazie, w części gdzie jest kobieta wykorzystane jest tak zwane sfumato czyli łagodne przejście od ciemnych do jasnych kolorów – tworzące mgliste efekty kolorystyczne.
  • Żeby tego dokonać pomaluj plamy kolorystyczne obok siebie, a tam gdzie się one łączą kolistymi ruchami zamaluj granicę. (Musisz działać dość szybko lub małymi partiami, bo farby akrylowe dość szybko schną. Lecz nie korzystaj z tego przy każdym fragmencie, ponieważ są momenty na obrazie, które muszą się wyróżniać – np. oczy, materiał odcinający się od skóry).
  • Da Vinci malował gładkimi pociągnięciami pędzla, praktycznie nie pozostawiał śladu pędzla – miękkie pędzelki dołączone do zestawu w prostu sposób powinny Ci to ułatwić.
  • W tle jest krajobraz namalowany w perspektywie powietrznej, to znaczy że im dalej tym przedmioty są jaśniejsze, niebieskawe oraz mało wyraźne – zamglone. Wynika to z odbioru tonów i kolorów w przestrzeni. W zestawie do malowania od Brushme kolory są już dobrane a Twoim zadaniem jest tylko pogłębić mglistość.

Teraz czas zobaczyć cię w roli Michała Anioła. Brushme oferuje Ci najlepszy fragment obrazu „Stworzenie Adama” ostatnio bardzo popularny jako motyw na ubraniach, case’ach na telefon oraz wielu innych rzeczach.

Obserwuj zdjęcie fragmentu oryginału i powtarzaj to co widzisz oraz korzystaj ze wskazówek:

  • Obraz emanuje spokojem i harmonią. Jasne kolory zapewniają ład. W dobie renesansu, granice podobnie jak u Da Vinciego były zamazane. Twoim zadaniem jest połączyć pola – malując dwa obok siebie dość szybko i zacierając granicę kolistymi ruchami w całość. Pamiętaj aby kontury dłoni nie były rozmazane, podobnie jak paznokcie i zagięcia skóry.
  • Tło również jest rozmazane poza pęknięciami. Maluj całość łączyć kolory jedynie ciemne kreski pozostaw nienaruszone.

„Dziewczyna z perłą” Johannsa Vermeera to obraz barokowy wykonany około 1664 roku techniką olejną na płótnie.

Jest to wyjątkowo tajemniczy obraz, a obraz artysty nazywany jest też „Mona Lisa północy” lub „Holenderską Mona Lisa”. Dzieło jest wyjątkowe w jego twórczości dzięki temu że jest portretem, zazwyczaj malował on obrazy osób w pewnej odległości od artysty, pochłonięte czynnościami które wykonują. Tu zaś modelka skupiona jest na malarzu.

Teraz twoja kolej na rozbudzenie w sobie artysty.

Obserwuj zdjęcie oryginału i powtarzaj to co widzisz oraz korzystaj ze wskazówek:

  • W oryginale artysta uzyskał idealne cieniowanie na twarzy kobiety dzięki płaskiemu pędzlowi, Ty również możesz tak zrobić korzystając z największego pędzelka w zestawie od Brushme, lub swojego.
  • Na pozostałych częściach obrazu posraj się zrobić podobnie, lecz przejścia między plamami kolorystycznymi mogą być mniejsze niż na twarzy kobiety.
  • Vermeer bardzo dobrze odtworzył grę światła i cienia, dzięki temu oczy, nawilżone usta dziewczyny oraz perłą w jej uchu przyciągają największą uwagę. Spróbuj najmniejszym pędzlem nałożyć jasne odcienie farby wzorując się na obrazie artysty. Na oczach oraz perle nałóż surowo kropki, na ustach zaś delikatnie rozetrzyj granice jasnych plam

Teraz masz pełną wiedzę by namalować renesansowe i barokowe dzieła, a zestawy do malowania po numerach Brushme pomogą Ci w tym, wypełniaj pola i twórz arcydzieła. Kliknij tutaj, aby zobaczyć →

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zamknij

BrushMe

Malowanie po numerach

Zamknij

Zaloguj

Zamknij

Koszyk (0)

Cart is empty Brak produktów w koszyku.

BrushMe

Malowanie po numerach



Currency